Thursday, December 11, 2008

salam adha, Datin Rock vs. Robert & Perfect Couple Day

  • salam adha
    aku balik kg on the friday, 5th dec after works. Ramai la pulak x dtg opis ni so aku balik awal, plus aku ade training dkt MMC sbrnye... ;) tp mmg malas nk duk opis ni pun! after waiting for angah,n kemas2 ape yg patut, aku, famy together with angah pun berangkat la ke segamat untuk menyambut aidiladha. punyerla banyak kereta bertali arus dekat highway tu, sampai nk potong pun x boleh! so we all decide nk lepak n minum2 dulu dekat R&R Seremban, dalam kul 10 gitu sambung balik perjalanan ke segamat. we all ikut exit simpang empat-tampin. masuk je jalan kampung tu lega seket sbb kenderaan dah mcm kurang! aku x tido la pulak as usual, duk sembang2 n melawak dengan famy! angah kejap je join pastu dah berlayar da! ;)
    sampai umah around 1 am jugakla, ibu tak tido lagi, menunggu anak2 n menantu balik katekan!!ayah da lame da tido! x banyak nak sembang2 pun dgn ibu sbb memasing mcm letih so aku n famy mengundurkan diri nk tido dulu (kekononnye la) padahal nk dekat kul 2 pagi jugaklah kiteorg betul2 lelap! ade je show2 lawak kiteorg yg buat aku nk gelak! nak massage famy la x jd massage jd terkarate la pulak! n ade lagi bende2 lucu nyer..(x bole la aku nak revail lelebih tp memang lawak arrr).
sudah esoknya kiteorg terjaga lewat! kelam kabut aku nak bukak mate sbb da janji dengan ibu nak teman g pasar!
  • Datin Rock vs. Robert
    eh lupe pulak nk citer kat atas tu, actually aku n famy nak balik kg ni bukan 100% becos of the aidiladha itself...sbrnya bakal mother-in-law angah nk dtg umah, nk discuss n tetapkan date untuk wedding angah n amid next year! so..coincedently, mama n papa nk join jugak dtg segamat sbb nye nk tolong masak tempoyak daun tu (requested by aku la) heheheh masakan tempoyak daun mama mmg tiada tandingannyela! campur pulak petai... fuhh.. very tempted! (tempeted tang tekak aku la kan). dalam kul 10 gitu mama n papa sampai segamat..then tolong masak2 ape semua, lebih kurang nk ke pukul 5 pm gitu, barulah rombongan Datin Rock sampai. satu kereta je aku nengok, nampak auntie ha n acik amid (aku recognise dieorang pun mase engagement angah hr tu).
    as i said before, semua orang tempted dengan tempoyak daun mama tu! hehehehhe..... then laksa johor ibu pun mendapat permintaan yang tinggi jugak! mmg kene dengan selera dieorang petang2 hari tu! laksa johor ibu mmg superb!ditambah pulak dengan sambal belacan hasil air tangan aku ;) hehehehhehehehe.....
    lepas makan2 semua, sessi discusion yang tak formal pun berlangsung! this time around mmg xde pantun2 la mcm mase engagement dulu tu... hahahahhahaha... (teringat mase majlis merisik aku lagi otai, siap stop kejap sbb nak tau sape terkuar dalam AF) this time, asyik nk gelak2 je sbb lawak papa together with lawak datin rock! aderlah satu cerite nk share macamane papa bole dapat gelaran 'robert'. al-kisahnya berlaku since datin rock ade send interesting sms pasal haji dekat ayah, papa pun nk jugak that sms so he asked datin rock to send the sms to him too...

'ha apa nomboq hang?' - sempoi je datin rock tanye papa macam dah lame kenai, padahal baru hari tu 1st time jumpe!


'012 xxxxxx - robert' - muke datin rock yang dah nampak kerepot2 tu terus jadi kelat

'robert? pungkok hang la... muka mamu ade hati nak jadik robert!' - semua orang dekat living hall tu bantai gelak sampai aku ngan famy tertahan2 nak terkencing.

actually statement datin rock tu nampak cynical n average tapi the way she expressed her facial expression (afther heard papa perkenalkan name as 'robert') was looks funny! sbb datin rock ni 1sttime aku jumpe dia mcm garang2 gitu n looks tegas so x expect la die boleh buat funny face!taraaaaaaaaaaaaaaaaaa................... after all then, semua orang panggil papa, robert la pulak!

  • Perfect Couple Day

hari ni aku car pool dengan famy to ofis since famy ade training dekat puchong! actually bukan hari ni pun, dah semalam dah start! wah.......bestnyerrrrrr..... terase perfectnye hidup aku as a wife minggu ni sebab lame sikit berkepit dengan laki sendiri! (mcm teruk sgt je hidup aku dengan famy kan bunyi gayenye) idaklah teruk mane, cuma rase sedikit perfect n ceria la sikit compare to jumpe weekend je kan! famy pun nampak happy exclude merungut pasal jammed between nak ke puchong and bangsar to pick me up! pada aku xdelah jammed mane, ok n moving jugak since minggu ni cuti sekolah plus orang ramai tak balik dari kampung lagi kan so xdelah teruk sgt mcm selalu. maybe famy da biasa duk Kerteh yang x pernah jammed tu kot! (laki aku ni name je origional from KL tapi cara n livinghood die sejak dulu bukan mcm org KL) hehe...tu yang aku terpikat tu!

okla... what a perfect couple day this week ya! yayyyyyyyyyyyyyy...

No comments: