Monday, December 22, 2008

oh, monday!

weekend hari tu (sabtu n ahad) aderlah jugak aktiviti aku bile famy tak balik KL. terisi la jugak mase aku instead of balik kg or sleep...sleep n sleep...... sigh;)

sabtu (20/12/08)
malam tu aku tido umah gya n ila..sebabnye balik dah lewat from redbox! dah macam pegi clubing jadinye dah..memasing buat show! tapi overall enjoy la sesgt! tapi aku nk nyanyi lagu ABBA - i have a dream tu tak sempat so next time aku mesti pulun nyanyi lagu tu la first2... hahahhaha...tgk tu siap dah pikir nak nyanyi lagu ape dah bile nak g karaoke lagi tu! punyerla advance aku ni kan. sigh ;)
aku bangun pukul 6.45 am kat rumah gya, solat subuh then tido semula dalam kul 8.00 am gitu aku bangun semula. mandi2 n siap2 nak balik umah! kalau tak berjanji dengan mama n papa nak pegi wedding mau taknnye aku keraskan badan nak bangun dari katil ikea ila tu! wah, selesa je aku tido kat situ..... thanks ila sudi menaja tempat tido aku malam tu!
mase aku nk kejutkan gya minta gya tolong bukakan pintu rumah, cam tak sampai hati je! penat gya kene bangun, al maklumlah buat show malam tadi kan....dengan muke 'sebebe' tapi maintain cute la hehehhehe gya buka kan jugak pintu umah n hantar aku sampai pintu! cian gya!

aku sampai melawati takdelah lame sangat, makan mase 20 mint je. traffic pun lengang je! aku balik legacy dulu sebelum ke rumah mama. konon2nye nak buat laundry dulu la tup2 aku namapk katil aku tu cam kemas sangat so aku pun terbaring la dulu kat situ... biler dah namenye 'terbaring' tu maka terlelap la sebentar. hahahhahahaha...amik ko bantai sampai pukul 11 am baru sedar! itupun mama call kalau tak terlajak lagi! knowing farahida yang mmg cukup suke tido i think mama ok je kot.. sigh ;) cool la mak mentua aku!

aku balik wedding kat Lenggeng, N9 tu dalam kyl 5 ptg jugakla sebabnye macam2 persinggahan yang kiteorg transit dulu... mujurlah aku ni mengekor je la... kalau famy ade mmg sah2 aku suh famy balik cepat, xyah singgah memane kan! ni nk singgah amik pucuk ubi la, nak singgah umah Nenek Gadis la (mmg name nenek tu Gadis ok, dont get confuse), nak singgah Kg Kapal la.. bla.. bla..bla...

Malam- mama masak rendang pucuk ubi ayam kg. aku x pernah taste masakan minang tu tapi bile aku dah taste aku rase tak sesia aku tunggu mama petik pucuk ubi dekat Kg Kapal tu ha.. kalau tak, xdelah aku merase makan style masak org minang tu! Not bad la!

Aku masuk tido around 11 pm...... sambil tido sambil aku mimpi famy... rindu sesangat dengan suami aku tu! aku tido umah mama malam tu....

ahad (21/12/08)
lepas subuh aku rase aku bangun awal la jugak untuk hari ahad tu, kul 9.30 am ;) tu pun lepas dengar kasut bunyi2 emil cit cut cit cut... bising! aku ngintai kat tepi tingkap dari atas, nampak jelas badan kemetot budak kecik tu jalan terkedek2 sambil dipimpin papa! hahahah... terus aku tak jadik tido, bangun terus dari katil then g bilik air n mandi!
takde ape pun yang special hari ahad tu. rutin mcm biase! breakfast dekat turkah, shopping barang dapur dekat nsk n buatlah aktiviti memasak bersama keluarga. aku nengok botak and along, aku jadi rindu yang amat sangat dengan famy........

tak sabar tunggu die balik hari nie..............

isnin (22/12/08)
oh monday! aku percaye hari isnin hari yang liat nak memulakan kerja! balik kerja nanti:
1. nak singgah MPH- nak beli novel 'new moon' by stephenie meyer.
2. nak singgah watson.
3. relax2 dalam bilik je....
4. tunggu famy call....

1 comment:

...LadyInPink... said...

we had a fun nite, kan!!! nanti kita karak lagi dgn ila plak, k.. mrs famy spt biasa, nyanyi kan kami lagu Aisyah mu.. sedap wooo!!