Thursday, February 19, 2009

empathy??

Aku terjumpa sekeping nota. Nota yang ditulis di atas kertas A4 biasa. Ada maksud tersirat, yang penting aku betul2 capture the last words esspecially perkataan 'empathy' tu. Can we do feel empathy for them, rather than blaming for their mistakes??



Kau kate aku kekasih hingga ke akhir hayat!

Tapi ape jadi bila ade krisis mcm ni!

Kau senyap, Kau diam

Bila aku minta jawapan

Bila aku jelaskan segala-galanya

Ada kau terima?

Mungkin kau anggap aku beri alasan,

cari kesalahan...cari masalah....emosi tak bertempat

melampau batas....

Aku mengaku aku memang seperti yang kau anggap!

Tapi ada kau pernah fikir macamane aku boleh

keluarkan perkataan macam tu?

Bukankah setiap perubahan itu ada penyebabnya!

Aku berubah sebab apa? Aku berani berkata mcm tu sebab apa??

Susah ke kau nak ade perasaan empathy dekat aku???



[Empathy= Identification with and understanding of another's situation, feelings, and motives]

No comments: