Wednesday, November 19, 2008

terlalu banyak yang 'terrrr'........

Aku selalu buat keputusan yang 'kurang tepat' dalam hidup aku! selalu mcm tu.seingat aku keputusan dalam hidup aku yg betul2 tepat n buat aku bahagia boleh je dikira dgn jari....termasuk keputusan nk kawin dgn famy! aku x penah menyesal kawin dalam usia aku yg baru 25 tahun..cet, 'baru' tu! nmpk je 25 tahun tu usia matang n sesuai untuk berkawin tp pada aku, aku dikira muda n mentah n 'kecik' lagi untuk menjadi isteri org ... skrg pun masih belajar n belajar lagi..... smlm famy tanye aku 'u menyesal ke kawin dgn i? 'jgn tanye aku kenape die tanye soklan mcm tu! aderla beberapa drama insident antara aku dgn famy yg mane aku x boleh reveal kan sebab musabab mcmane pertanyaan mcm tu boleh terkuar dr bibir famy. berbalik kpd cerite asal aku jwb la pelan2 soklan famy tu, aku kate 'menyesal tu tidaklah, i cuma nk perbetulkan ape yg x betul....i xnak la dgn keadaan kite yg serba kurang mcm ni buat kite lg rase kurang!' famy tetap rase aku dingin... tp pergaduhan suami isteri, biasalah... sedangkan lidah lagi tergigit, inikan pula suami isteri.....

tapi overall...aku rase aku terlalu menginginkan yg terbaik dlm kehidupan.. aku nk mcm ni,aku nk mcm tu..bile aku rase org tu bahagia sbb ade A, aku pun nak A... kalau org tu bahagia sbb ade B, aku pun nk B... itu aku..farahida othman, seorg yg mudah terpengaruh!aku teringin sangat nk ajak famy g jejln kat UK, singgah jenguk Karthik, then singgah manchester ke london ke liverpool ke naik subway..sekali la dgn karthik (konon2 la), pastu aku teringin pulak next yearnye nak ke bandung, bole singgah kedai tas yg mcm iqa n ijat citerkan mase dieorg shopping handbag dkt sane..bau leathernye oriiii .. pastu next year nye pulak aku teringin nak ikut style tawaf n tosh jenjalan g paris, transit kejap dr kl-dubai pastu dubai-london, london-barcelona, bercelona terus ke paris... nk balik msia singgah transit dkt emirates kejap..wah, teringin nk makan kebab die, mcm best la pulak (tgk dlm travel & living channel mcm menarik!) hehehhe....wa wa wa... teringin sgt aku nk travel mcm tu! ini jgn ckp nak ke bandung!UK!Bercelona! Paris konon... nak ke sabah tu pun, planning dari 2 bulan lepas x pegi2 jugak.... sungguhla sadis!


just be possitive je la cik fara oiii... ingt sikit laki ko bukan mcm laki org lain! keje die x menentu! ko pun tentu x smpai hati nk g berjalan dgn kwn2 bujang ko tinggalkan laki ko kat tmpt keje die tu sorang2 kan! ko enjoy2...die? mati2 carik duit untuk ko enjoy??nk mcm tu?? sigh:o
mintak simpang la mak oiii... xnak la mcm tu! aku tetap isteri orang. aku sedar aku milik org, xkan la aku nk berlagak mcm bukan isteri org, x gitu! selagi bernyawa, aku sedar batas2 aku sbg seorg isteri.....

itulah bile terlalu banyak 'terrrrrrrrrrr' nye.. aku pun mcm mat jenin dan labu2nye....:0

No comments: