Aderlah satu cerite nk share. Pengalaman paling ngeri jugak la dlm hidup aku. Even aku selalu ade banyak pengalaman yang menakutkan tapi yang ini aku rase phobia n trauma jugakla...
Kisahnye mcm ni semalam aku dinner dengan family in laws aku la cam biase dekat Medan Melawati tu. Dalam kul 9 lebih gitu after dinner, mama n papa kene g klinik dulu sbb miera (adik ipar aku) sakit mate so aku terpaksa balik dengan botak (adik ipar aku jugak) n along (biras aku @ wife botak) since aku kene amik kete aku dekat umah mentua. so sampai2 rumah mentua aku tu emil pulak buat hal. emil tu anak dieorg la. baby lagi la dah setahun lebih umurnye. budak kecik tu kalau buat hal mmg ganas jugakla. tambah2 pulak along yang tengah sarat mengandung anak kedua tu x larat pulak nak keluar kereta, nak melayan emil lagi. botak masuk umah mentua aku tu sebab nk amik barang so sementara botak dekat dalam umah, aku temankan lah along n melayan emil yang tengah meragam tu sebab kejap lagi dieorg nak balik umah dieorg sendiri kan. emil nak pegi kat kete aku. so aku pun dukung la die ke kereta aku. By the time, aku mcm perasan ade sorang indian guy dok lalu lalang depan kawasan perumahan mentua aku tu mmg aku x syak ape2 sbb aku n along fikir budak2 kawasan umah tu gak saje jalan2 amik angin. aku letak emil dekat driver seat bagik die peluang pegang stereng kete aku tu. ha senyap die sambil gelak duk tekan2 lampu signal la, viper la hon la... aku perati kan die dari pintu kete aku sesambil pegang jugak la tangan die, takut die jatuh! then yang surprise nye bile aku pusing badan aku, indian guy tadi betul2 ade belakang aku. spontan je die cuit bahu aku. aku menjerit macam org kena rogol la! berani die cuit aku kan! indian guy tu terkejut (aku rase die terkejut sbb jeritan aku tu mmg teramat kuat). emil nangis sbb terkejut mak ngah die jerit kuat sgt, along yang di dalam kete tengah tahan2 sakit tu pun kuar dari kete terus die tanye 'ape, kenape kenape?'. hurm budak indian yang tercegat lagi depan aku tu terus blah. pastu kuar la pulak jiran sebelah, bobo, baba fatin n botak pun terlari2 kuar sebab suasana cam kecoh. sebelum blah, budak indian tu bole la kan tunjuk 'anu' die kat aku ngan along! saba je la kan......... pastu botak n bobo g kejar budak india tu n suruh aku,along n emil masuk umah. kelam kabut kiteorg masuk umah siap kunci lagi! aku terus minum air sbb kaki aku mengigil2. emil lak x habis2 nangis. dia cam tau je ape dah jadi! along yang sakit perut sbb die tgh sarat benar nk bersalin tu terus hilang sakitnye.......... after that along call papa n ceritekan ape dah jadi, few minutes after that papa balik, then botak pulak balik. botak ckp die x jumpe budak tu lari dekat mane!
since budak tu x buat pape dekat aku n along so kiteorg x jadik report police. tapi papa dah call kawan die, police area melawati la jugak, suh ronda2 kawasan perumahan tu sbb hari tu pun ade kes ragut pakai parang dekat depan rumah. kene hati2 jugak even kat depan umah sekarang pun dah x selamat.
so kiteorg buat kesimpulan, budak laki india tu either gile seks or nk ragut aku sbb mase aku dukung emil aku pegang handbag sekali. mungkin pas dengar jeritan aku x jadik die nak meragut nye kan.(bobo cakap aku jerit satu lorong kawasan perumahan tu dengar ;)) yelah lepas aku jerit tu, terkejut die sampai die sempat nak urut2 dada die, pulak tu si emil lak nangis then dengar pulak suare along lagi minta tolong... ha...tak jadiklah agenda die tu kan!
tulah aku rase budak india tu x profesional la nk meragut or nak mencabul ke cam kelakar pun ade... tapi aku rase nak gelak sbrnye bile die tunjukkan anu die tu, cam x kene je tp nasib baik malam kan so xdelah clear mane aku nampak tu! ekekekekekekekekekekekekeke......
apepun, sampai tengah malam tau kaki aku menggeletar x hilang2. lepas papa suh aku amik air sembayang n bace ayat kursi byk kali baru release seket.
so moral of the story, kalau org nak ragut ke, cabul ke atau ape2 cubaan yang merbahaya kan diri jerit kuat2 mcm aku ni ha.
Wednesday, February 11, 2009
Thursday, February 5, 2009
when i am alone....
10 Things that I did when I felt lonely:
1. Watching movies.
I had watched Bride War at GSC, Slumdog Millionaire, Revolutionary Road and 7 Pounds at home. ;)
2. Window Shopping
I had surveyed for my glasses at Mid Valley! Will buy it next month :)
3. Smiling & Talking to strangers at the lifts.
A makcik had approched me at the office's lift yesterday when I smiled and 'hi' her, she asked me where was the HR Department, seen the office's lift is complicated so I brought the makcik to HR by myself. And she thanked me millions times. Sigh ;)
4. Grasping for hugs, but always wanting another hug, I want another one, and another...
I hug my bolster every night!
5. Calling someone closer to you regularly!
I called ibu 2 times everday - just to ask what did ayah cook for her on that day! sigh ;) plus talking to my husband more than 10 times a day via phone not more than 10 minutes, sometimes he called me just to say 'i miss u la' then i replied 'ok la tu' (off course with sparkling smile) and we hang off the phone. After a few hours, I called him back to asked 'what are you doing?', he replied 'keje la syg!' then I said 'ok!' and that's it!
What a simple and weird conversation kan... but we know that we are always remembering each other!
6. Calling friends!
I had called my old collegue during the university's time, Oda and we talked about half an hour. It makes me feel release....
7. Being strong inside out!
This part is difficult! People will see me strong in surface because of the character that I possess. Always smile and 'hi' here and there....sigh!
The fact is I am a sensitive person and I am hardly trying my best to be tougher and stronger now....;)
8. Recharging the memories
I look over an old albums during my childhood at the hometown and the teenage time at school and campus.....the old memories flaming in my head..it's fun! Ops..i saw my wedding albums as well!
9. Hanging out with girlfriends.
I met fizah and lea last few days ago and it was great! It recharged my batteries! I feel like I have my bestfriends back!
Now, looking forward to date with officemates pulak!
10. Remembering, yes remembering, ALLAH is always here.
I realized whenever I'm alone, I pray for more than 5 times a day, which makes me feel good and comfort!
Dear me don't be sad....
I don't mind to be alone, comfortless and cold as there is a time will come to me to be in that condition in just one blessed day. sigh ;)...Ya..when ALLAH asked Izrail to take me out from this universe and stay in the grave until the day of judgement!!!! Of course I can't asked Famy to accompany me right!
Wah tibe2 rase scary....
1. Watching movies.
I had watched Bride War at GSC, Slumdog Millionaire, Revolutionary Road and 7 Pounds at home. ;)
2. Window Shopping
I had surveyed for my glasses at Mid Valley! Will buy it next month :)
3. Smiling & Talking to strangers at the lifts.
A makcik had approched me at the office's lift yesterday when I smiled and 'hi' her, she asked me where was the HR Department, seen the office's lift is complicated so I brought the makcik to HR by myself. And she thanked me millions times. Sigh ;)
4. Grasping for hugs, but always wanting another hug, I want another one, and another...
I hug my bolster every night!
5. Calling someone closer to you regularly!
I called ibu 2 times everday - just to ask what did ayah cook for her on that day! sigh ;) plus talking to my husband more than 10 times a day via phone not more than 10 minutes, sometimes he called me just to say 'i miss u la' then i replied 'ok la tu' (off course with sparkling smile) and we hang off the phone. After a few hours, I called him back to asked 'what are you doing?', he replied 'keje la syg!' then I said 'ok!' and that's it!
What a simple and weird conversation kan... but we know that we are always remembering each other!
6. Calling friends!
I had called my old collegue during the university's time, Oda and we talked about half an hour. It makes me feel release....
7. Being strong inside out!
This part is difficult! People will see me strong in surface because of the character that I possess. Always smile and 'hi' here and there....sigh!
The fact is I am a sensitive person and I am hardly trying my best to be tougher and stronger now....;)
8. Recharging the memories
I look over an old albums during my childhood at the hometown and the teenage time at school and campus.....the old memories flaming in my head..it's fun! Ops..i saw my wedding albums as well!
9. Hanging out with girlfriends.
I met fizah and lea last few days ago and it was great! It recharged my batteries! I feel like I have my bestfriends back!
Now, looking forward to date with officemates pulak!
10. Remembering, yes remembering, ALLAH is always here.
I realized whenever I'm alone, I pray for more than 5 times a day, which makes me feel good and comfort!
Dear me don't be sad....
I don't mind to be alone, comfortless and cold as there is a time will come to me to be in that condition in just one blessed day. sigh ;)...Ya..when ALLAH asked Izrail to take me out from this universe and stay in the grave until the day of judgement!!!! Of course I can't asked Famy to accompany me right!
Wah tibe2 rase scary....
Wednesday, January 21, 2009
Being a Mother
Yesterday, i was visited Lea at her home. She had delivered a little baby boy. What's a surpise when Lea said she managed to deliver her baby in a normal way without epidural :) Lea said "Tuhan je yang tahu betapa sakitnya bersalin ni tapi bile tengok anak sendiri sakit tu tibe2 hilang!" - I knew Lea was saying truth. Knowing her during the campus life, she always strive for her right, focus, helpful and crazy! I still can't believe when looking her pale stunning face napping on the mattress with a little baby boy beside her. Huh, OMG time is changing so fast.... I felt like only yesterday recognizing her in the college! sigh :)
Look's Lea's baby! His name is Danish Darwisy. Isn't he's cute and adorable!? I love his skin!
Somebody said the hardest part of being a mother is labor and delivery... but I guess the hardest part being a mother is nurturing and educate them in a good way!It's not easy as Lea whispered to me "Aku takut sebenarnya nak membesarkan anak, am I be a good mother to Danish?". I smiled and replies "You will!"..... Deepest inside my heart, I can't wait to be a mummy soon! :)
Thursday, January 15, 2009
sinful act :(
Did you ever defended your sister so strong you appear rude to your own mother?
I did.
And it is not a nice feeling to have....:(
I did.
And it is not a nice feeling to have....:(
Tuesday, January 13, 2009
fuseball & pool + conflict
"Foosball, also known as table football, fusball, fuseball, table soccer, taca-taca, footine or baby foot, is a table-top sport that is based on association football (soccer)."
Definition kat atas ni aku sengaja google sebab aku baru main permainan ni semalam, dengan gya n ila dekat mid valley! Fun tapi kalau aku tahu main lagi fun kot! Terjerit2 je lebih! ekekeke...biasalah aku! ketawa banyak dari main nye pun! aku cam teruja jugak sebab biasenye mase kat uia dulu aku just tengok member2 foreigner main kat kiteorg punye kolej, x rase teringin nak join sebab biasenye yang suke chop table soccer tu orang2 arab so dieorg kan mcm agak2 perkasa gitu..... so mmg xde intention la aku nk menyebok ikut main same! sekadar jeling2 n usha2 je! tapi fun gak rupenye! i should try it again! aku bisik dlm hati nanti aku mesti dtg lagi! kos permainan ni pun murah je, 2 games 4 hengget! mmg ikut 'par' la!
Berbalik ke citer main fuseball ni, gya kate nak main lagi so bile kiteorg nak continue adela pulak pak2 arab yang dah sibuk menunggu turn kat table fuseball tu, aku cam ralat je patut pun dieorg sibuk je mase kiteorg tgh syok main rupenye menunggu turn! Then Ila buat decision nk blanje main pool! Walala.... There was another game yang aku rase aku main bersungguh2 (even x score pun)! ekekekkeke ;) yang paling aku suke part Ila main pool pakai baju kurung, Ila please take note ok, I'm not trying to make fun of it tapi aku sangat suka n bangga ade member yang selamba macam ko, give 5 la Ila! Time Ila nak pegang kayu pool tu aku rase ade kelembutan di sebalik keganasan itu! Gadis melayu gitu! aku rase kiteorg jadi perhatian dekat situ. yang main pool kat situ stock bebudak sekolah n mat rempit plus ade jugak mat salleh tetibe group kiteorg bertiga masuk hurm cam semua pepandang gitu. tapi aku rase org bukannye capture pasal Ila main pool pakai baju kurung, tapi pasal cara aku pegang kayu pool tu kot... Pool boy kat situ cam tergelak gitu... Ala2 macam nak sodok bendasing tersangkut kat sink! hahahhahahahaha... aku rase la!
at last pool boy tu ajar kiteorg cara nak main dengan betul! menyesal lak jarang temankan Famy main snoker or pool dulu, kalau tak mesti aku dah exempted! kalau tak exempted at least cara aku pegang kayu dah betul la! ekekekekke....
lepas main pool, Ila chow dulu sbb nak jumpe mak die dari T'ganu. aku n Gya g makan dekat Carl's Jr Burger. Punyerla sedap fries die! Burger pun stok kenyang sampai pagi la jwbnye! big n delicious! Thanks Gya bagi aku explore bende2 baru dlm hidup! Sigh ;0
pas makan, terpegi tgk wayang la pulak... ekekekeke... 4 Christmases! Citer die so-so la tapi aku jadi eager nak tgk sbb ade reese witherspoon tu, yang part vince vaughn tu aku cam letih sket sbb dari dulu aku perhatikan cara die ckp meng'annoying' kan... pada aku la... ekekekekkekekke.
overall aku cam rase best sbb smlm aku buat bende yang aku rase boleh membuatkan aku 'hidup'! ;)
~aku tak kan biarkan konflik dalam satu sudut hidup aku tu menganggu gugat pemikiran dan emosi aku...aku rase dengan cara macam ni aku akan lari sekuat yang aku mampu untuk mengelak nya.. i choose to avoid and avoid and avoid...rather than say it frankly because it's hurting~
Definition kat atas ni aku sengaja google sebab aku baru main permainan ni semalam, dengan gya n ila dekat mid valley! Fun tapi kalau aku tahu main lagi fun kot! Terjerit2 je lebih! ekekeke...biasalah aku! ketawa banyak dari main nye pun! aku cam teruja jugak sebab biasenye mase kat uia dulu aku just tengok member2 foreigner main kat kiteorg punye kolej, x rase teringin nak join sebab biasenye yang suke chop table soccer tu orang2 arab so dieorg kan mcm agak2 perkasa gitu..... so mmg xde intention la aku nk menyebok ikut main same! sekadar jeling2 n usha2 je! tapi fun gak rupenye! i should try it again! aku bisik dlm hati nanti aku mesti dtg lagi! kos permainan ni pun murah je, 2 games 4 hengget! mmg ikut 'par' la!
Berbalik ke citer main fuseball ni, gya kate nak main lagi so bile kiteorg nak continue adela pulak pak2 arab yang dah sibuk menunggu turn kat table fuseball tu, aku cam ralat je patut pun dieorg sibuk je mase kiteorg tgh syok main rupenye menunggu turn! Then Ila buat decision nk blanje main pool! Walala.... There was another game yang aku rase aku main bersungguh2 (even x score pun)! ekekekkeke ;) yang paling aku suke part Ila main pool pakai baju kurung, Ila please take note ok, I'm not trying to make fun of it tapi aku sangat suka n bangga ade member yang selamba macam ko, give 5 la Ila! Time Ila nak pegang kayu pool tu aku rase ade kelembutan di sebalik keganasan itu! Gadis melayu gitu! aku rase kiteorg jadi perhatian dekat situ. yang main pool kat situ stock bebudak sekolah n mat rempit plus ade jugak mat salleh tetibe group kiteorg bertiga masuk hurm cam semua pepandang gitu. tapi aku rase org bukannye capture pasal Ila main pool pakai baju kurung, tapi pasal cara aku pegang kayu pool tu kot... Pool boy kat situ cam tergelak gitu... Ala2 macam nak sodok bendasing tersangkut kat sink! hahahhahahahaha... aku rase la!
at last pool boy tu ajar kiteorg cara nak main dengan betul! menyesal lak jarang temankan Famy main snoker or pool dulu, kalau tak mesti aku dah exempted! kalau tak exempted at least cara aku pegang kayu dah betul la! ekekekekke....
lepas main pool, Ila chow dulu sbb nak jumpe mak die dari T'ganu. aku n Gya g makan dekat Carl's Jr Burger. Punyerla sedap fries die! Burger pun stok kenyang sampai pagi la jwbnye! big n delicious! Thanks Gya bagi aku explore bende2 baru dlm hidup! Sigh ;0
pas makan, terpegi tgk wayang la pulak... ekekekeke... 4 Christmases! Citer die so-so la tapi aku jadi eager nak tgk sbb ade reese witherspoon tu, yang part vince vaughn tu aku cam letih sket sbb dari dulu aku perhatikan cara die ckp meng'annoying' kan... pada aku la... ekekekekkekekke.
overall aku cam rase best sbb smlm aku buat bende yang aku rase boleh membuatkan aku 'hidup'! ;)
~aku tak kan biarkan konflik dalam satu sudut hidup aku tu menganggu gugat pemikiran dan emosi aku...aku rase dengan cara macam ni aku akan lari sekuat yang aku mampu untuk mengelak nya.. i choose to avoid and avoid and avoid...rather than say it frankly because it's hurting~
Friday, January 9, 2009
kisah minggu ke-2 bulan Februari
citer 1
aku mmg terkenal di kalangan ahli keluarga dan teman sekolah pasal aku yang memang penakut dengan lipas. Jangan la tunjuk bende alah binatang tu kat aku punyer la menjerit jerit mcm kene sawan. Kisahnye mase aku sekolah rendah dulu pergilah umah auntie dekat JB, umah die dulu tu mmg banyak lipas!(skrg duduk umah lain yg lagi upgrade la). Mule2 tu aku x brape kisah sangat sbb bende binatang tu sekadar merayap2 x kacau pun hidup aku. Tapi bile satu hari tu sedang aku mandi kat bilik air, boleh tak 3,4 ekor bende alah binatang tu boleh terjatuh dari dinding n landing kat badan aku..... uisskkkkkkk.... geli geleman sbb dah rase pergerakan kaki dieorg tu kat kulit aku yang mulus ni ;) maklumlah mase tu budak lagi mandi pun manelah reti nak berkemban ke ape ke kan so mmg terang2 la aku rase bende binatang tu nampak setiap urat tubuh badan aku yang sunti dulu tu... hahahhaha.... tapi mmg betul aku kuar kosong gitu mase bende alah binatang tu jatuh kat badan aku.... menjerit2 suh auntie aku halaukan bende alah binatang tu.. Ya ampun sampai sekarang aku boleh ingat rasenye bile kulit aku berlaga dengan kaki bende alah binatang tu... huh, mcm ntah lah mcm kene cabul je kort! ekekekke... sejak itu aku mmg pangkah bende alah binatang tu! giler psycho ni! aku mmg sungguh2 geli dengan bende alah binatang tu! uiskkkk....
so nak dikaitkan dengan kisah aku ni, bende alah binatang tu aku asyik terserampak je kat aprtment umah aku since minggu ni. Memule ade kat dinding hall, aku menjerit! pastu ade kat bilik semayang, aku menjerit lagi! pastu kat bilik air, skali lagi aku menjerit! Pastu boleh pulak jumpe dekat bilik tido aku, kali ni aku menangis! merayu2 mintak siT* halaukan.... bile siT* dah halaukan die boleh lak sound kat aku 'tulah ko x tutup tingkap nak tido, lipas ni masuklah umah'! panasssssss je aku dengar!
OOOOOOOOOoooo yang die tu x tutup pintu dapur, x tutup pintu hall...x tutup tingkap bilik die xpe lak! nak sound2 aku lak! mmg lah ko jarang bukak tingkap bilik ko sbb bilik ko air cond! bilik aku kalau x bukak tingkap x ke hapak masam bau die!
tapi aku x tercakap pun ayat tu kat die... aku jadik bengang terus kuncikan diri dalam bilik! lagi teruk rupenye aku menangis! menangis kene sound pasal bende alah binatang tu! mmg stupid!
citer 2
aku cam bengang je dengan boss aku... aku tgk email pun dah senget mcm ni.

citer 3
aku terhappy bile kuar ngan budak2 ni... hurm..you all make my day la! Gya, Ennie & Ila... thanks sebab..... sebab tulah thanks sebab ajak aku kuar la.. (jadi blushing lak!)

aku mmg terkenal di kalangan ahli keluarga dan teman sekolah pasal aku yang memang penakut dengan lipas. Jangan la tunjuk bende alah binatang tu kat aku punyer la menjerit jerit mcm kene sawan. Kisahnye mase aku sekolah rendah dulu pergilah umah auntie dekat JB, umah die dulu tu mmg banyak lipas!(skrg duduk umah lain yg lagi upgrade la). Mule2 tu aku x brape kisah sangat sbb bende binatang tu sekadar merayap2 x kacau pun hidup aku. Tapi bile satu hari tu sedang aku mandi kat bilik air, boleh tak 3,4 ekor bende alah binatang tu boleh terjatuh dari dinding n landing kat badan aku..... uisskkkkkkk.... geli geleman sbb dah rase pergerakan kaki dieorg tu kat kulit aku yang mulus ni ;) maklumlah mase tu budak lagi mandi pun manelah reti nak berkemban ke ape ke kan so mmg terang2 la aku rase bende binatang tu nampak setiap urat tubuh badan aku yang sunti dulu tu... hahahhaha.... tapi mmg betul aku kuar kosong gitu mase bende alah binatang tu jatuh kat badan aku.... menjerit2 suh auntie aku halaukan bende alah binatang tu.. Ya ampun sampai sekarang aku boleh ingat rasenye bile kulit aku berlaga dengan kaki bende alah binatang tu... huh, mcm ntah lah mcm kene cabul je kort! ekekekke... sejak itu aku mmg pangkah bende alah binatang tu! giler psycho ni! aku mmg sungguh2 geli dengan bende alah binatang tu! uiskkkk....
so nak dikaitkan dengan kisah aku ni, bende alah binatang tu aku asyik terserampak je kat aprtment umah aku since minggu ni. Memule ade kat dinding hall, aku menjerit! pastu ade kat bilik semayang, aku menjerit lagi! pastu kat bilik air, skali lagi aku menjerit! Pastu boleh pulak jumpe dekat bilik tido aku, kali ni aku menangis! merayu2 mintak siT* halaukan.... bile siT* dah halaukan die boleh lak sound kat aku 'tulah ko x tutup tingkap nak tido, lipas ni masuklah umah'! panasssssss je aku dengar!
OOOOOOOOOoooo yang die tu x tutup pintu dapur, x tutup pintu hall...x tutup tingkap bilik die xpe lak! nak sound2 aku lak! mmg lah ko jarang bukak tingkap bilik ko sbb bilik ko air cond! bilik aku kalau x bukak tingkap x ke hapak masam bau die!
tapi aku x tercakap pun ayat tu kat die... aku jadik bengang terus kuncikan diri dalam bilik! lagi teruk rupenye aku menangis! menangis kene sound pasal bende alah binatang tu! mmg stupid!
citer 2
aku cam bengang je dengan boss aku... aku tgk email pun dah senget mcm ni.

citer 3
aku terhappy bile kuar ngan budak2 ni... hurm..you all make my day la! Gya, Ennie & Ila... thanks sebab..... sebab tulah thanks sebab ajak aku kuar la.. (jadi blushing lak!)

Monday, January 5, 2009
dedication to myself and friends!
"Forget past mistakes. Forget failures. Forget everything except what you're going to do now and do it" -
Aku rase tahun 2009 nanti tahun mencabar kot buat aku! yela why am I said like that? Sebab masuk2 tahun 2009, wallet famy hilang kene ragut! Habis credit card and ATM Banks and few important documents dalam wallet die tu lesap! Then.....kereta kembara pulak hilang... 4 pasang kasut, blouse MNG, MAC n Clinique Make up and CD gambar reception aku pun hilang jugak!
Bile pikir semula penangannye macam kene hempap sebijik batu yang besar macam kereta MPV je rasenye...... aku terpenyek n tertimbus sikit ke dalam tanah! Ibaratnye macam tu laaa....
Kan ke ujian tu kan? i feel good when i think it was a sign from God! Tuhan nak beri peringatan tentang kealpaan aku tu! Possible!
Tapi pedulik ape aku tentang cabaran dan dugaan.... aku rase Insyallah aku kuat n tetap redha n redha n redha...sebagaimana aku redha cara hidup aku n famy yang style 'weekly spouse' ni!
As stated in the above statement, i believe that i must forget all the nigthmares, mistakes, failures and those slip up things......by follows the flow of life... bunyinye mcm xde wawasan je tapi tulah sekarang yang penting kene pentingkan bende yang penting dulu! ekekekeke......
Aku rase tahun 2009 nanti tahun mencabar kot buat aku! yela why am I said like that? Sebab masuk2 tahun 2009, wallet famy hilang kene ragut! Habis credit card and ATM Banks and few important documents dalam wallet die tu lesap! Then.....kereta kembara pulak hilang... 4 pasang kasut, blouse MNG, MAC n Clinique Make up and CD gambar reception aku pun hilang jugak!
Bile pikir semula penangannye macam kene hempap sebijik batu yang besar macam kereta MPV je rasenye...... aku terpenyek n tertimbus sikit ke dalam tanah! Ibaratnye macam tu laaa....
Kan ke ujian tu kan? i feel good when i think it was a sign from God! Tuhan nak beri peringatan tentang kealpaan aku tu! Possible!
Tapi pedulik ape aku tentang cabaran dan dugaan.... aku rase Insyallah aku kuat n tetap redha n redha n redha...sebagaimana aku redha cara hidup aku n famy yang style 'weekly spouse' ni!
As stated in the above statement, i believe that i must forget all the nigthmares, mistakes, failures and those slip up things......by follows the flow of life... bunyinye mcm xde wawasan je tapi tulah sekarang yang penting kene pentingkan bende yang penting dulu! ekekekeke......
Subscribe to:
Posts (Atom)


